Volvo: a Tesla csak önvezető akar lenni, de nem az
A Volvo biztonsági szakértője szerint Elon Musk autója egyelőre még messze van attól, hogy képes legyen kezelni a meredek helyzeteket.
A Volvo biztonsági szakértője szerint Elon Musk autója egyelőre még messze van attól, hogy képes legyen kezelni a meredek helyzeteket.
Elon Musk szerint a robotpilóta már így is sok esetben menti meg a helyzetet, a jövőben pedig csak javulni fog ez az arány.
30 napra minden autóban bekapcsolják a robotpilóta-funkciót.
A Tesla robotpilótája igen fejlett, de van néhány kérdés, amit nem árt tisztázni.
A legtöbb előrejelzés szerint egy-két évtizeden belül az utak tele lesznek önvezető autókkal, emberi kapkodás helyett tehát gépi számítás dönt majd vészhelyzetben életről és halálról, ami igen fogas etikai kérdéseket vet fel. Mi történik például, ha az autós békésen olvasgat, az autó önműködően robog, amikor hirtelen három kisgyerek szalad át a vidéki országúton? Az automata haszonelvű erkölcsi döntéssel nyilván a saját gazdáját áldozná fel.
Kezdésnek szeretnének 4,3 millió kamiont lecserélni Amerikában.
A Google olyan munkára toboroz embereket, amelynél az a lényeg, hogy nem szabad autót vezetni. Ez persze nem jelenti azt, hogy adott esetben ne jönne jól a szakértelem.
A cég szerint ilyesmi csak a régebbi modelleknél fordulhat elő.
A Google megtalálta azt a partnerét, amelyikkel közösen épít majd önvezető autót.
Egy kanadai szakember szerint a párok jelentős része szexelni fog útközben.
Hamarosan robbanhat az önvezető autók piaca, onnan pedig már nem lesz megállás.
A négy cég mellett ötödikként a Lyft is beszállt a partnerségbe, hogy közösen népszerűsítsék az önvezető autók technológiáját.
Önvezető buszok szállítják az utasokat, az év végéig 24 ilyen jármű áll szolgálatba.
A svédek a forgalomban próbálnák ki 100, robotpilótával felszerelt autójukat.
A három Mercedes-Benz Actros szerelvény Stuttgartból egészen Rotterdamig menetel egymás mögött, virtuálisan összekapcsolódva.
A gép nagyjából 300 km/h-s tempóval szeli majd a köröket a versenypályán.
Ha minden a tervek szerint halad, 2020-ra széles körben is elterjedhet ez a fajta technológia.
Nyilvánossá vált az a biztonsági kamerás felvétel, ami a busz és a Google önvezető autójának balesetét rögzítette.
Sergio Marchionne mereven elzárkózik a két legjellemzőbb fejlesztési iránytól.
A Google autója eddig csak elszenvedője volt a baleseteknek, most viszont ő okozta.