Szövetkezik a Volvo, a Ford, a Google és az Uber, és ez nekünk nagyon jó lesz
A négy cég mellett ötödikként a Lyft is beszállt a partnerségbe, hogy közösen népszerűsítsék az önvezető autók technológiáját.
A négy cég mellett ötödikként a Lyft is beszállt a partnerségbe, hogy közösen népszerűsítsék az önvezető autók technológiáját.
Elon Musk szerint a robotpilóta már így is sok esetben menti meg a helyzetet, a jövőben pedig csak javulni fog ez az arány.
30 napra minden autóban bekapcsolják a robotpilóta-funkciót.
Önvezető buszok szállítják az utasokat, az év végéig 24 ilyen jármű áll szolgálatba.
A svédek a forgalomban próbálnák ki 100, robotpilótával felszerelt autójukat.
A három Mercedes-Benz Actros szerelvény Stuttgartból egészen Rotterdamig menetel egymás mögött, virtuálisan összekapcsolódva.
A gép nagyjából 300 km/h-s tempóval szeli majd a köröket a versenypályán.
A Tesla robotpilótája igen fejlett, de van néhány kérdés, amit nem árt tisztázni.
Ha minden a tervek szerint halad, 2020-ra széles körben is elterjedhet ez a fajta technológia.
A legtöbb előrejelzés szerint egy-két évtizeden belül az utak tele lesznek önvezető autókkal, emberi kapkodás helyett tehát gépi számítás dönt majd vészhelyzetben életről és halálról, ami igen fogas etikai kérdéseket vet fel. Mi történik például, ha az autós békésen olvasgat, az autó önműködően robog, amikor hirtelen három kisgyerek szalad át a vidéki országúton? Az automata haszonelvű erkölcsi döntéssel nyilván a saját gazdáját áldozná fel.
Nyilvánossá vált az a biztonsági kamerás felvétel, ami a busz és a Google önvezető autójának balesetét rögzítette.
Sergio Marchionne mereven elzárkózik a két legjellemzőbb fejlesztési iránytól.
A Google autója eddig csak elszenvedője volt a baleseteknek, most viszont ő okozta.
Frissítették a távirányítóként funkcionáló alkalmazást, így mostantól elég néhány ikont megnyomni az okosórán, a kocsi pedig erre a hívószóra áll ki a garázsból.
A svédek szerint 2020-ra az általuk gyártott összes személyautó és SUV 100 százalékos utasbiztonságot kínál majd.
Két év múlva érkezhet a teljesen önvezető autó, de addig is van néhány funkció, amivel már most könnyebb a vezetés.
A most kiadott szoftverfrissítéssel már önállóan áll ki a garázsból az autó, de ez még csak a kezdet.
Hiába a sok kütyü, még mindig egy alapvetően analóg világban élünk, a rengeteg digitális eszközt egyelőre nem igazán építettük be a mindennapi életmenetünkbe. De közben egyre inkább érezzük, hogy megéri: a világ legnagyobb technológiai bemutatója, a Las Vegasban zajló CES nyitóelőadásán nemcsak az idei év legfontosabb trendjeit vázolták fel, hanem az is kiderült, mi is az a kulcselem, amelynek köszönhetően a gépek könnyedén lekörözik majd az emberi tudást és tapasztalatot.
A svédek szerint az önvezető autók legfontosabb eleme az ember, akinek minden kényelmet meg kell adni.
Az indoklás szerint az, hogy a sofőrök nem fogják a kormányt, megzavarja a többi járművezetőt.